Motiverende ledelse

Motiverende ledelse
Om kurset
Evnen til at kunne motivere dine medarbejdere er blandt de vigtigste lederkompetencer. Denne lederkompetence kan du styrke ved at opnå en større selvindsigt omkring din egen motivation for at være daglig leder for en større eller mindre gruppe medarbejdere. Motiverende ledelse handler om at være i stand til at skabe et motiverende grundlag for medarbejderne, så de bliver i stand til at motivere sig selv. Medarbejdere der kan se det meningsfulde i deres job – uanset hvad jobbet indeholder – udviser den bedste service overfor både eksterne og interne kunder.
Hvem henvender kurset sig til?
Ledere af kundevendte funktioner, der ønsker at øge kundetilfredsheden og medarbejdertrivslen, og at mindske personaleomsætningen og sygefraværet.
Hvad indeholder kurset?
  • Metoder til at motivere dine medarbejdere til at tage ansvar for deres eget liv
  • Værktøjer, der kan motivere dine medarbejdere til at tage initiativer og handle aktivt
  • Viden, der kan motivere dine medarbejderes til at søge indflydelse og aktivt påvirke deres arbejdssituation
  • Erfaringer, der kan motivere dine medarbejdere til at navigere i kaos og skabe kontrol over vanskelige situationer
  • Input, der kan motivere dine medarbejdere til at motivere sig selv og finde meningsfuldheden i enhver opgave.
Hvad bliver du bedre til?
  • Du bliver bedre til at styrke fællesskabsfølelsen og engagementet i teams – bedre kvalitet i arbejdet
  • Du bliver i stand til at øge medarbejdernes arbejdsglæde og faglige stolthed – bedre kundeservice
  • Du bliver trænet i at forebygge stress, udbrændthed, konflikter og mobning – fokus på opgaveløsningen
  • Du bliver bevidst om hvordan du kan motivere medarbejderne til selvmotivation – øget trivsel
  • Du bliver styrket i din følelsesmæssige robusthed og i din evne til at reagere hensigtsmæssigt i enhver situation – øget motivation.
Hvordan underviser vi?
Vi tager udgangspunkt i psykologiske teorier og metoder, som vi gør praktisk anvendelige ved at du får rig lejlighed til øve dig i bl.a.:

  • At aflæse en situation og reagere hensigtsmæssigt på den
  • At håndtere andre menneskers følelser og reaktioner professionelt – uden at blive kynisk
  • At tro på dig selv og dit eget værd
  • At styre og påvirke dine tanker, dit humør, følelsen af fysisk velvære og din måde at reagere på
  • At leve dig ind i andre menneskers behov og interesser
  • At sætte ord på dine egne behov og interesser.
Hvem underviser
Erhvervspsykolog Annette Hilbert, Acosti.
Varighed
Eksternat

2 moduler – 2 dage og 1 dag

Eller efter aftale.

Sted
Efter aftale.
Pris
Efter aftale.

 

Log ind formular

Følg Acosti